Categories
Bez kategorii

M&A dobrze zrobione

Połaczenie Anheuser Busch i InBev w 2008 dwóch największych firm produkujących napoje alkoholowe zakończyło się wilekim sukcesem. Zanim jednak to nastąpiło grupa dokonała jeszcze 7 wcześniejszych fuzji – wszystkie udane. Dzisiaj Anheuser Busch InBev jest największą firmą piwowarską na świecie oraz wiele z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek piwa to produkty tej grupy.Marki te obejmują Budweiser, Stella Artois, Corona, Beck’s, Hoegarden i Leffe. Marki te pomogły browarnemu gigantowi osiągnąć przychody w wysokości około USD 47b w 2014 roku. Firma odnotowała również prawie średnioroczny 13 procentowy wzrost sprzedaży w latach 2009-2014 i 4.6% w latach 2015-2019. Krótko mówiąc, połączenie tych dwóch firm zakończyło się dużym sukcesem. Istnieje kilka powodów, które mogą pomóc wyjaśnić sukces fuzji Anheuser Busch.

1. Po pierwsze, zarówno InBev, jak i Anheuser Busch miały już udane marki, które przystąpiły do ​​fuzji. Na przykład Stella Artois z InBev i Budweiser firmy Anheuser Busch były już dochodowe, dobrze znane i łatwo zbywalne. Marki te okazały się bardzo kompatybilne, a dzięki połączonej sile Anheuser Busch i InBev stały się jeszcze silniejsze.

2. Zamiast próbować dominować na swoich własnych rynkach, Anheuser Busch i InBev uznały, że współpraca partnerska pomoże każdej firmie wzmocnić się. Każda firma mogla również pomóc drugiej w uzyskaniu silniejszej pozycji na rynkach zagranicznych, udostępniając informacje, kanały dystrybucji i bazy klientów. Zamiast próbować konkurować o tych samych klientów lub sprzedawać się w ten sam sposób, nowa spółka kontynuowała wprowadzanie na rynek i sprzedawanie swoich indywidualnych marek piwa do pożądanego segmentu rynku, a tym samym obejmowała szerszy zakres rynku. Wszystkie te rzeczy sprawiły, że połączenie tych dwóch firm stało się niesamowitym sukcesem.

Schemat historii połączeń firm z grupy Anhauser

Źródło: Oryginalny artykuł: http://www.tradeready.ca/2016/trade-takeaways/3-big-lessons-famous-global-business-mergers/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *